اوصاف بهشت

فاصله از بهشت تا به خشت، خوردن یک سیب بود ؛ و از اینجا تا بهشت؛ نخوردن صدها سیب ...

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

منابع

برگرفته شده از m5736z.blog.ir زارع پور

۱۱ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۲۳ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مختار ثقفی

بهشت 10

فطرت؛ سنجشگر سرزنشگر

به هر حال، خداوند به هر انسانی یک شاخصه درونی بخشیده تا بتواند بر اساس آن نه تنها حق را بشناسد و به سوی کمال گرایش یابد، بلکه بتواند بدون هیچ ابزار دیگر به سنجش عملکرد خود بپردازد. این دستگاه درونی همان‌طوری که سنجشگر است همچنین سرزنشگر نیز می‌باشد...

ادامه مطلب...
۰۹ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۲۰ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مختار ثقفی

بهشت 9

قاعده طلایی برای سعادت دنیا و آخرت 

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، دارای جوامع الکلم است. کلمات جامع آن حضرت(ص) همانند قرآن، مفسر و مبین حقایق هستی است. آموزه‌های آن حضرت(ص) سبک زندگی اسلامی است که سعادت دین و دنیا را به همراه دارد. در مطلب حاضر یکی از مهمترین قواعد زندگی از منظر پیامبر(ص) که یک قاعده طلایی است تبیین و واکاوی شده است...

ادامه مطلب...
۰۷ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۱۶ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مختار ثقفی

بهشت 8

تفکیک نیکوکاران و بدکاران در صحنه قیامت

در مورد اینکه خوبان و بدکاران چگونه از هم مشخّص می‌شوند، قرآن کریم می‌فرماید: مجرمان از چهره‏هایشان شناخته مى‏شوند. «یُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسیماهُمْ»[6] در روایات نیز آمده است که امیرالمۆمنین با سعه وجودی خود، به صف محشر می‌آیند و شیعه را از غیر شیعه تمیز می‌دهند...

ادامه مطلب...
۰۵ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مختار ثقفی

بهشت 7

بعد از بهشت و جهنم چه خبر است؟

آخرین منزلگاه بشر در سیر عالم وجود، بهشت یا جهنم است. آنان که وارد بهشت می شوند، همیشه و جاودان در آن جا زندگی می کنند و در ناز و نعمت به سر می برند اما آنان که به جهنم می روند، دو دسته هستند: یک دسته مدتی در آن جا مجازات می شوند و وقتی حسابشان پاک شد، از جهنم بیرون می آیند و وارد بهشت می شوند. دستة دیگر از جهنمیان برای همیشه در آن جا می مانند و جایگاه ابدی آنان دوزخ است. از منابع اسلامی استفاده می شود که عموم افراد پاک و با ایمان، در بهشت جاودانه خواهند بود و برخی از گناهکاران (که وجود آن ها غرق در کفر و انکار و گناه و تجاوز شده است) برای همیشه در مجازات و عذاب دوزخ می مانند...

ادامه مطلب...
۰۳ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۹ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مختار ثقفی

بهشت 6

بهشت و دوزخ، تجسم اعمال انسان و روایتی از معراج

خداوند در آیات بسیاری وقتی به حقیقت معاد اشاره م یکند، آن را تجسم اعمال و نیات آدمی معرفی م یکند. به این معنا که انسان هر آنچه را در دنیا انجام م یدهد دارای یک صورت ظاهری است که م یبیند و یک صورت باطنی که در اینجا برای بسیاری قابل مشاهده نیست، هر چند که برای برخی در خواب یا حالت منامی به تمثل درم یآید، ولی بیشتر مردم آن را تنها پس از مرگ و کشف الغطاء و کنار رفتن پرد هها)ق، آیه 22 ( م یبینند؛ البته همگان، صورت باطنی اعمال و نیات خود را، در آخرت که از قیامت انسان ونفخ صور دوم آغاز میشود، به شکل تجسمی خواهند داشت. در آخرت نخست با انسان بر پایه عدل الهی رفتار میشود و خوب و بد اعمال در ترازو و میزان عدل نهاده میشود تا بی آنکه کم و کاستی و ظلم و حیفی صورت گیرد، مثقال ذر ههای اعمال خوب و بد مشاهده و سنجیده شود. )زلزال؛ آیات ، 7 و 8( وقتی هر کسی همان اعمال و نیات خودش را دید و با میزان حق و عدل مورد سنجش قرار گرفت، پس پاداش اعمال خوب و بد خود را ب یکم و کاستی دریافت م یکند )صافات، آیه 29 ( که در اصطلاح قرآن از آن به «جزاء وفاقا » یاد شده است. )نباء، آیه 26 (...

ادامه مطلب...
۰۱ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۵۸ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مختار ثقفی